Відразу зазначу, якщо провести незалежну перевірку законності прийому заяв та повідомлень про кримінальні правопорушення (далі буду використовувати слово – «злочини») нашими так званими «правоохоронними органами», то виявиться те, що потрібно буде звільнити всіх керівників цих органів та притягнути їх до кримінальної відповідальності.
Суть у тому, що заради штучного досягнення «цифрового» чи «відсоткового» (нема різниці) зниження рівня злочинності, всі керівники МВС, починаючи з Авакова дотримуються однієї «схеми» приховування заяв та повідомлень про злочини від реєстрації у Єдиному реєстрі досудових розслідувань (далі - ЄРДР). Ведення цього реєстру передбачено Кримінальним процесуальним кодексом України (далі КПК України). Тобто діючим законодавство, а саме частиною 1 статті 214 КПК України (далі ч. та ст. скорочено) передбачено реєстрація у ЄРДР самих «ЗАЯВ» та «ПОВІДОМЛЕНЬ» про злочини (кр. правопорушення), а доказаних фактів скоєння злочинів! Далі, після реєстрації у ЄРДР повинно початися досудове розслідування, якщо в заяві чи повідомлені вказані будь-які ознаки будь-якого злочину , який передбачено Кримінальним кодексом України (далі КК України). І лише у випадках встановлення відсутності події кримінального правопорушення або відсутності в діянні складу кримінального правопорушення, кримінальне провадження закривається на підставі пунктів 1 та 2, ч. 1, ст. 284 КПК України. Мною названі тільки два основні пункти для закриття кримінального провадження з вищевказаної статті 284.
Відмова у прийнятті та реєстрації заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення у ЄРДР не допускається, що зазначено у ч. 4 ст. 214 КПК.
Але для керівників правоохоронних органів, ЗАКОНИ це те, що можна відверто ігнорувати, і це не голослівні обвинувачення з мого боку.
Далі річ піде про «законодавчі подробиці, тому я відокремлю це курсивом.
До 2012 року в Україні діяв Кримінально-процесуальний кодекс, прийнятий ще у 1960 році (з великою кількістю змін і доповнень, внесеними згідно законів України, починаючи з 1991 року), в якому було передбачено порушення кримінальних справ «тільки в тих випадках, коли є достатні дані, які вказують на наявність ознак злочину». На порушення кримінальної справи прокурору, слідчому, органу дізнання або судді надавалося три дня після реєстрації заяви чи повідомлення про злочин. Крім порушення, кримінальної справи по зареєстрованим заявам та повідомленням про злочин передбачалося ще два інших рішення – «відмовити в порушенні кримінальної справи» або «направити заяву або повідомлення за належністю». Також, для прийняття відповідного рішення з трьох вищезазначених, цим кодексом надавався загальний десятиденний строк для перевірки вказаних в заяві чи повідомленні обставин, так звана «дослідча перевірка» (див. ст. 94 та ст. 97 КПК 1960 року - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1001-05#Text ).
Команда Януковича, при виданні нового КПК України у 2012 році заявила про те, що відповідні органи будуть реєструвати всі заяви та повідомлення про злочини у ЄРДР та проводити досудове слідство, без порушення кримінальної справи та у випадку відсутності підстав для судового розгляду, закривати таки кримінальні провадження. Але не все так відбувалося як бажалося. Після того, як почав діяти КПК 2012, слідчі органи були «завалені», зареєстрованими у ЄРДР заявами та повідомленнями. Тому, керівник МВС на той час Захарченко В.Ю. своїм наказом МВС від 19.11.2012 року № 1050 затвердив інструкції, якими передбачався порядок ведення внутрішнього в МВС «Єдиного обліку» заяв та повідомлень про кримінальні правопорушення та «ІНШІ ПОДІЇ». Таким чином була створена «подвійна реєстрація» заяв та повідомлень про злочини, та ще в додаток про «інші події». Таким чином, було об’єднано те що не може реєструватися у одному реєстрі, що доречи заборонено ст. 12 ЗУ «Про звернення громадян». Після чого міліціонери, а в подальшому поліцейські отримали можливість «коригувати» реєстрацію заяв та повідомлень про кримінальні правопорушення на свій розсуд, тобто реєструвати таке у ЄРДР за принципом доцільності, а не відповідно до КПК. Не погребував продовжити «подвійну» реєстрацію заяв та повідомлень про злочини і пан Аваков, підписавши послідовно два Накази МВС (від 06.11.2015 № 1377 та 08.02.2019 № 100) про затвердження інструкцій про «Єдиний Облік».
Тепер дуже яскравий приклад, я ця «подвійна» реєстрація використовується так званими правоохоронцями, з метою покращення «статистики» та можливо в інших випадках для отримання хабарів.
01.06.2021 року до відділення поліції № 2 у Житомирської області звернулася Левченко Оксана (ім’я та прізвище змінено) з заявою про вчинення кримінального правопорушення з боку її колишнього чоловіка за ознаками злочину – «злісне ухилення від сплати встановлених рішенням суду коштів на утримання двох дітей (аліментів), що передбачено ч. 1 ст. 164 КК України. «Добросовісні поліцейські» не зареєстрували цю заяву належно до законом у ЄРДР, а тільки у «своєму внутрішньому» ЄО. Звертаю увагу, це відбулося при наявності чинного судового рішення від 04.11.2015р. (справа № 466/6774/15-ц) про стягнення з Левченко В.В. на користь Оксани Левченко аліментів на утримання двох неповнолітніх дітей та при відкритому 03.02.2016р. виконавчому провадженні ВП № 50041342 за вищевказаним рішенням суду?!
Треба додати, що чоловік заявниці Левченко В.В. неодноразово неофіційно працевлаштовувався з метою не сплати аліментів, які він взагалі ні разу не сплачував.
У відповіді поліції, в особі цілого підполковника поліції Ігоря Григоришина було зазначено про те, що «в ході перевірки не встановлено фактів правопорушення, тому підстав для внесення даної інформації до ЄРДР не має».
Але пан Григоришин "забув" зазначити «з яких підстав» їм порушена ч. 4 ст. 214 КПК України, в якої дослівно вказано, - «відмова у прийнятті та реєстрації заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення не допускається». Також пан «підполковник» не вказав на підставі якого законодавчого акту ними проводилася перевірка заяви про злочин без реєстрації в ЄРДР, тобто в загалі за межами Закону.
Доречи, таки «перевірки» або «розгляд заяв» без реєстрації в ЄРДР поліція проводить тисячами, і це відверта корупція, яка є нормою для Держави яка збирається в НАТО та ЄС!!! Що також стосується пройдисвітів з ДБР.
У травні 2023 року Оксана Левченко з вище піднятим звернулася до мене і я допоміг їй скласти третю заяву вже до відділу поліції № 1 Шевченківського району у м. Львів, яку вона подала 26.05.2023 року.
Нічого не змінюється! 01.06.2023 року Оксана Левченко отримує у вищевказаному відділі поліції талон-повідомлення № 9516 про реєстрацію у ЄО її заяви про кримінальне правопорушення, замість реєстрації у ЄРДР, яка повинна була відбутися не пізніше 27.05.2023 року!
Щоб не реєструвати заяву про злочин у ЄРДР та почати досудове розслідування, поліцейські вдаються до службової підробки, а саме ними в талоні-повідомлені зазначається про звернення Левченко, замість заяви про кримінальне правопорушення. Замість зазначення ознак кримінального правопорушення, - «злісне ухилення від сплати встановлених рішенням суду коштів на утримання дітей (аліментів)», ними», поліцейські вказують про цивільно-правові відносини, - «з приводу не сплати аліментів»?! Що це, звичайне пересмикування фактів, чи службовий злочин передбачений ст. 366 КК України – «службова підробка» з метою приховування злочину від передбаченої законом реєстрації у ЄРДР? Але й на цьому службові підробки не закінчилися.
05.06.2023 року Оксана Левченко звернулася до слідчого судді Шевченківського районного суду м. Львів зі скаргою на бездіяльність слідчого, дізнавача, прокурора, яка полягає у невнесенні відомостей про кримінальне правопорушення до ЄРДР.
12.06.2023 року, ухвалою вищевказаного суду скарга О. Левченко була задоволена, а саме, - суд «зобов`язав Відділ поліції №1 Львівського районного управління поліції Головного управління національної поліції у Львівській області прийняти та невідкладно зареєструвати подану Левченко Оксаною ….. заяву про вчинення злочину, передбаченого ч. 1 ст. 164 КК України до Єдиного реєстру досудових розслідувань та розпочати досудове розслідування».
Нема сенсу коментувати це судове рішення, якщо продовження цього більш цікаве.
23.06.2023 року поліцейські «розродилися», та зареєстрували заяву про вище зазначений злочин у ЄРДР, про що надали заявниці відповідний витяг.
По-перше, необхідно звернути увагу, що для поліцейських Шевченківського району «невідкладно» (зазначене судом), це 11 днів?! По-друге, відповідно реєстрації у ЄРДР, до поліції заява нібито надійшла лише 23.06.2023 року, тобто поліцейські збрехали на цілих 28 днів!!! По-третє, цю заяву вони павині були реєструвати вже на підставі ухвали суду до 14.06.2023 року, а ні як знов подану 23.06.2023 року.
Звертаю увагу, що все це «шахрайство зі статистикою організовано міністром внутрішніх справ Клименко І.В., його замами, їх попередниками починаючи з 2014 року («януковичей» я не враховую) та керівництвом НП України. Так, вони не дають накази приховувати заяви та повідомлення про злочини від реєстрації в ЄРДР, вони створюють всі умови для цього. Тому питання, - ці керівники пройдисвіти чи корупціонери???
«М» присвячується!
Далі буде про корупціонерів з ДБР та з антикорупційного суду!
Голова ГО «ІМПІЧМЕНТ»,
пенсіонер МВС, майор міліції
Каховка - Львів
Олег Мартиненко
Для підтримання діяльності ГО «ІМПІЧМЕНТ» можна
допомогти за номером банківської картки - 4323 3473 7359 0634.
|